KADAK ALİ KAYASI’NDA

Kahramanmaraş Dağcılık, Arama Kurtarma, Telsiz ve Radyo Amatörleri Derneği (KADAK) tarafından Menzelek Barajı, Ali Kayası bölgesine doğa yürüyüşü gerçekleştirildi.

KADAK üyesi yaklaşık 50 kişinin gerçekleştirdiği yürüyüş Menzelet Barajı'ndan başladı. Yaklaşık 1 saat süren yürüyüşün ardından doğaseverler Ali Kayası'nın zirvesine ulaştı. Bölgenin trekking, kamp gibi potansiyelini değerlendirmek istediklerini belirten KADAK Başkanı Sait Kılıçsallayan; Kahramanmaraş’ın en güzel yerlerinden birisi olan ve  Hz. Ali’nin atının ayak izlerinin bulunduğu efsanesi  anlatılan bir doğa harikası  olan Ali kayasındaydık. Bölgenin trekking, kamp vb aktiviteler için değerlendirmek ve gerek il içi gerekse il dışından katılımcıları bölgeye götürmek gerekir. Bu gün son baharın en güzel günlerinden birini yaşadık. KADAK ekibi olarak Ali kayası Gavhurt bölgesinde bir doğa yürüyüşü yaptık. Yürüyüşe Gaziantep, Fransa, İtalya, Macaristan ve Kahramanmaraş’tan 50 kişilik bir gurup katıldı. Adeta eşsiz manzaralar karşısında katılımcılar büyülendiler. Ali kaysının tepesine kadar yürüyüp döndüler. Yemek faaliyetinden sonra Hz. Ali’nin atının ayak izlerini efsanesini dinleyerek gördüler ve fotoğraflar çektiler. Daha sonra bölgedeki bir mağara gezildi ve saat 16 gibi aktivite bitti ve ekipler dönüşe geçti. Amacımız ilin tanıtımına katkı sağlamak. Ak Denizin incisi olan Kahramanmaraş’ımızı herkese tanıtmayı hedefliyoruz. Ayrıca gönüllü olarak arama ve kurtarma aktivitelerini sürdürüyoruz. Bize katılmak isteyen gönüllüleri bekliyoruz.” dedi.